Top

Priklausomybė nuo kofeino? 4 kavos pakaitalai

Tekstas, nuotraukos: Viktorija Daubarienė, www.ammm.lt

Vis daugiau ir daugiau žmonių ieško kavos pakaitalų. Nors diskusijos apie ją dviprasmiškos: vieni teigia, jog kava ne tik nedaro žalos, bet atneša ir naudos. Kiti ją vadina populiariausiu legaliu narkotiku, kuriuo persisotinus gresia ankstyvas senėjimas, širdies, nervų ir odos ligos. Kurią pusę palaikysit, spręsti jums. Tačiau tiems, kurie nori atsisakyti kavos, bet tikisi rasti tonizuojančių pakaitalų, siūlome sveikesnes alternatyvas.

  1. Tonizuojantis alkio slopintojas

Iš Argentinos kilusio gėrimo šalies prekybos centrų lentynose pirmą kartą pamatyti buvo galima dar prieš 10 metų. Skurdi paruošimo instrukcija šį gėrimą pavertė išbandytu, bet taip ir neprigijusiu eksperimentu mūsų šalyje. Kalbame apie matę. Matė taip pat turi kofeino, tačiau jis mūsų organizme nekuria tokių energijos šuolių, kaip kofeinas iš kavos. Gerti šį gėrimą rekomenduojama iš specialaus indo su itin specifišku šiaudeliu – bombila. Matė ne tik tonizuoja, bet ir padeda numesti svorio, gerina virškinimą, turi antioksidantų ir aminorūgščių.

  1. Karti palaima (ne tik vaikams)

Įsivaizduokite šokoladą be cukraus – geriant tikrą, natūralią kakavą aplanko panašus pojūtis. Ji karti, turtingo, išraiškingo skonio. Šiandien kavinėse dažniau patiekiama iš kakavos miltelių, maišytų su sutirštintu pienu, arba iš anksto paruošto šokolado mišinio. Tuo tarpu Meksikoje ji geriamai labai stipri ir be jokių priedų. Turi šiek tiek kofeino, bet taip pat daug naudingų mikroelementų: magnio, niacino, mangano, folio rūgšties, geležies, fosforo, flavanoidų.

  1. Kava iš gėlių

Daug augalinių baltymų, mažai angliavandenių, be gliuteno, bet su daug aminorūgščių ir probiotikų. Jei būtų produktas, kuris pasižymi šiomis savybėmis, greičiausiai visi sveikuoliai skubėtų jo užsisakyti kilogramais. Jis jau yra – tai lubinų sėklos. Pupeles galima vartoti vienas, galima įsigyti ir šių pupelių kavos. Be lubinų taip pat verta paragauti morkų, gilių, cikorijų, varnalėšų, kiaulpienių kavos.

  1. Jogų „kava“

Jogai nevartoja kavos, nes ši pernelyg išbalansuoja organizmą. Vietoj to renkamasi nuosaikiai stimuliuojantys prieskoniai: šviežias imbieras, gvazdikėliai, cinamonas, kardamonas, žvaigždinis anyžius, juodieji pipirai, muskato riešutas. Visi šie prieskoniai verdami vandenyje, vėliau gardinami karštu pienu ir / ar grietinėle. Paprastai gana stipriai saldinama cukrumi arba medumi.

Kada laikas mažinti kofeino vartojimą, geriausiai padiktuoja pats kūnas. Jei jums dar anksti, paprasčiausiai pabandykite į kavos gėrimo ritualą įjungti kardamoną. Skirtingi moksliniai šaltiniai teigia, kad šis prieskonispasižymi savybe mažinti kofeino toksiškumą ir taip silpninti neigiamą poveikį širdžiai.

Viktorijos Daubarienės, Ammm.lt receptai:

Kakava su goji uogomis

  1. 1/5 puodelio užpildyti ekologiškos matės žolelėmis.
  2. Pilti kambario temperatūros vandens, kol arbatžolės bus pilnai apsemtos.
  3. Užvirinti vandenį ir palaukus, kol šis nustos burbuliuoti, pilti į matę.
  4. Paskaninti šviežiai spaustos citrinos sultimis.
  5. 1 arb. š. medaus ar agavų sirupo.

Matė su citrinos sultimis

  1. 2 arb. š. ekologiškos kakavos.
  2. 1 š. džiovintų gojiuogų.
  3. Stiklinė karšto vandens.
  4. Viską sumaišyti ir luktelėti keletą minučių, kol gojiuogos, išbrinkusios kakavoje, atskleis geriausias savo skonines savybes.