Top

Vienas iš 33 barmenų, kuriuos privalote pamatyti iki kol mirsite. Interviu su Dominyku Faustu

Tekstas: Urtė Mikelevičiūtė, nuotraukos: Audrius Dzimidavičius ir asm.archyvo

Dominyką Faustą Bilčių drąsiai būtų galima pavadinti perspektyviausiu Lietuvos barmenu. 22-ejų vaikinas ne tik sparčiai sėkmingai žengia tarptautinės karjeros žingsnius, tačiau buvo įtrauktas į 33 barmenų, kuriuos turi pamatyti iki mirties („33 Bartenders you have to see before you DIE“), sąrašą. Kad atsidurtum prestižinio barų industrijos portalo akiratyje, turi kažką daryti gerai.

Barmeno Dominyko Fausto Bilčiaus klausiu apie jo dar gana trumpą, bet be galo įkvepiantį ir sėkmingą karjeros kelią.

VMG Master: Kur tavo sėkmės paslaptis?

Dominykas: Mano sėkmės paslaptis – be galo geri mentoriai. Esu dėkingas kiekvienam, kuris man atvėrė duris į barų pasaulį.

VMG Master: Kaip atsidūrei baruose?

Dominykas: Išties mano pirmas darbas aptarnavimo sferoje buvo padavėjo, nors iš jo išmetė už mano truputį per didelį ego. Bet tada buvau 16-os, jaunas ir durnas. Tikrasis kelias į barą prasidėjo nuo „Trinity“. Metęs IT mokslus Olandijoje, nes supratau, kad jie ne man, grįžau į Lietuvą ir tikrai žinojau, kad noriu dirbti šioje sferoje. Tuomet nuėjau į „Trinity“, sutikau tuometinį barmeną, o jis man sako: „Aš tave prisimenu, tu pas mane buvai užsukęs kokteilio.“ Oho, pagalvojau. Man patinka toks požiūris. Ir priėmė į darbus. Po to sekė „Lokstauk“, kur, manau, buvo mano karjeros kilimo laikas.

VMG Master: Pasižymi itin išskirtiniais, meniškais kokteiliais. Ar ir pats esi meniškas žmogus?

Būtent. Kokteiliai yra menas. Aš visą laiką buvau meniškas žmogus. Man patinka vaikščioti į dailės galerijas, parodas, teatrus, skaityti. Į kokteilius pradėjau žiūrėti būtent iš šios, iš meniškosios, pusės.

Tiesa, supratau, jog kiekvienas kietas barmenas žiūri iš savo perspektyvos. Tuo ir žavi šita sritis.

 VMG Master: Nori pasakyti, vieni žiūri kaip į meną, kiti kaip į chemiją, treti kaip į dar kažką kitką?

Dominykas: Būtent. Kiekvienas baras, kiekvienas barmenas, kalbant apie sektinus pavyzdžius, turi savo konceptą ir kryptį. Kaip, pavyzdžiui, geriausias Europos baras „American Bar at the Savoy“ didžiausią dėmesį skiria aptarnavimui, svečio emocijai.  Geriausias naujas baras Europoje „Two Schmucks“ save pozicionuoja kaip niekšus, kaip šeimą, draugų kompaniją, ir toks įvaizdis puikus. Jie kuria savo istoriją ir braižą.

VMG Master: Daug domiesi, daug keliauji, teko dirbti ir Dubajuje, ir Kinijoje, papasakok plačiau apie tarptautines patirtis.

Taip, tarp Lietuvos, Kinijos ir Dubajaus vyrauja dideli skirtumai. Labai gera turėti galimybę matyti skirtingus žmones, skirtingus požiūrius ir skirtingą darbo stilių. Keliaudamas ir pažindamas vis daugiau šioje sferoje dirbančių žmonių, suprantu viena – nenoriu iš čia pabėgti niekada.

Barų sfera tokia plati. Barmenai gali dirbti ir naktiniame klube, ir kokteilių bare, ir restorane. Bet kad suprastum, ko nori labiausiai, turi išbandyti save visokiais amplua. Tas ir žavu, kad visa industrija skirtingai graži.

Svarbiausia – bandyti ir išnaudoti savo stipriąsias puses.

VMG Master: Kaip būnant tokiam jaunam pavyko prasimušti į tarptautinius vandenis?

Dalyvavau „World Class“, „Four Roses“ čempionatuose, buvau matomas, ir vienas mano mentorių, Tomas Dundulis, pamatęs mano braižą, pakvietė dirbti į bene geriausią barą Dubajuje – „Lucky Voice“. Nebuvo lengva. Dirbau 6 dienas per savaitę po 12 valandų.

Tai buvo tiesiog tobula mokykla pamatyti barą iš kitos prizmės. Baras nėra vien baras su gražiąja jo puse ir barmenų teatru. Baras yra verslas.

VMG Master: Po Dubajaus sekė Kinija. Kaip pavyko atsidurti ten ir kokios patirtys tavęs laukė?

Aš ir viešojoje erdvėje stengiuosi pozicionuoti save kaip barmeną, rodyti savo darbus. Taip ir „Instagram“ paskyrą kuriu. Tikriausiai per ją mane ir rado. Tuomet pasitariau su savo vadovais ir jie vienareikšmiškai sutiko, jog privalau ten vykti. Taip, kai tau 21-eri ir gauni tokį pasiūlymą, kurio kiti laukia 10 metų, yra tiesiog nepadoru.

VMG Master: Kokie darbai ir patirtys tavęs laukė Kinijoje?

 Įsivaizduok, vaikščiojau su savo vertėja (juokiasi). Ten buvo įtempta. Vykau konsultuoti baro atidarymo klausimu. Turėjau atidaryti egzistuojančio baro dar antrą bei trečią aukštus. Iš 30-ies dienų nedirbau tik 2. Rinkau komandą ir net braižiau patį barą. Pamenu, dieną dirbdavau vienais klausimais, naktį laukdavau, kol Lietuvoje bus diena, vadovaudavau nepažįstamiems žmonėms, kurie braižė baro planus. Patirtis buvo neįkainojama.

VMG Master: Kodėl žmonės atsidarinėja barus?

Ten ši industrija sparčiai auga. Aišku, kaip ir visur. Per kelis metus atsidarė 7 kartus daugiau vietų. Aišku, vieni tai daro iš pašaukimo, tačiau didžioji dauguma – turi pinigų ir nori baro (arba restorano, pagalvoju – aut. past.).

VMG Master: Minėjai, kad dabar vėl vyksti į Aziją?

Taip, žmogus, kuris organizuoja Seulo kokteilių savaitę, mane atsirinko iš Baltijos šalių.

VMG Master: Tai viskas per pažintis?

Pažintys šioje sferoje yra be galo svarbios. Turi pažindintis. Ir ne tik. Turi sekti, skaityti, domėtis. Jeigu nesikursi sau kelio, negalėsi progresuoti karjeroje.

VMG Master: Kokiomis taisyklėmis vadovaujiesi dar dirbdamas šioje srityje?

Kai lankiau krepšinį, buvo toks plakatas su užrašu: „Būk savo valios vergas ir savo likimo kalvis.“ Šis yra labai teisingas.

Kitas itin svarbus dalykas, kurį privalo suprasti kiekvienas – jeigu tu nesusitvarkysi su savo vidumi, nesuprasi, kas tavo galvoje, ir galvoje neturėsi tvarkos, darbo nepadarysi ir negalėsi vaidinti savo teatre.

VMG Master: Barmeno darbas yra teatras?

Kaip aš sakau, kai atsistoji už baro, prasideda tavo teatras. Kiekvienas barmenas privalo palikti visas blogas emocijas už jo užuolaidų ir vaidinti savo teatre. Tau svečiai moka pinigus ne už kokteilį, bet už patirtį ir emociją.

VMG Master: O kaip reikia atsiriboti nuo to teatro ir realaus gyvenimo?

Čia sunkiausia. Bet jeigu nori sėkmės ir bent dalelės asmeninio gyvenimo, turi priverstinai atsiriboti nuo darbo. Sunku, ypač kai tai ne tik darbas, bet ir hobis. Bet turi prisiversti paskaityti knygą, atsijungtinuo išorinio pasaulio ir galvoti visiškais apie kitus dalykus.

Nors jeigu atvirai, aš net bendraudamas su kitos srities atstovais, pavyzdžiui, gydytojais, pradedu galvoti, kaip jo patirtį pritaikyti savo darbe…

VMG Master: O iš kur gauti tiek įkvėpimo tam teatrui?

1.Turi pats augti kaip žmogus. Niekam nebūsi įdomus, jeigu išmanysi tik savo sritį. Turi ištraukti save iš komforto zonos, turi progresuoti kaip asmenybė, kitaip neatliksi savo darbo.

Tavo sritis – tavo asmenybė.

2.Kaip ir minėjau, turi turėti įkvėpimo šaltinių. Neseniai buvau Koršunovo „Hamlete“ ir dabar noriu padaryti meniu pagal Koršunovo spektaklius.

VMG Master: Ar turi įkvėpėjų?

Remy Savage „Artesian“ baro barmenas yra mano guru. Žmogus, studijavęs filosofiją, įkvepia mane savo požiūriu į darbą. Man net pačiam filosofija yra itin artima. Kaip, pavyzdžiui, paskutinis jo meniu buvo klausimynas, kuris klausė apie tavo pirmąsias patirtis bei asociacijas.

Jie užduoda klausimą, koks buvo pirmo pasivažinėjimo dviračiu skonis. Arba klausia apie mūsų mamos odos skonį? Pagal statistinius atsakymus bando atkurti šį skonį kokteiliuose. Mamos oda kai kam asocijuojasi su persiku, kaip kam – su vanile…

Mano įkvėpėjai – visi manieji mentoriai. Iš lietuvių dar pridėčiau Edviną Sinkevičių, kuris mane užaugino ir davė neįkainojamos patirties.

VMG Master: Kokį matai Lietuvos barų kultūros veidą?

Nors barų Lietuvoje kuriasi ir auga, auga, auga, visgi Lietuvos publika dar nėra pasiruošusi iki galo. Kad kiekvienas baras susipirktų reikiamos įrangos ir išlaikytų stiprius barmenus, reikia ir perkamosios galios. Lietuvoje dar labai mažai žmonių yra pasiruošę skirti pakankamai pinigų kokteiliui ar tiesiog nesupranta jo iki galo.

VMG Master: Kokius Vilniaus barus aplankai pats?

Visuomet malonu aplankyti ir grįžti į „Lokstauk“, „Trinity“, „Rhum Room“, „Apoteką“, „Alchemiką“, „Nomads“, „Sanatoriją“.

Tikrai mes turime tiek daug gerų vietų su gerais kokteiliais, deja, neturime tiek kokybiškų gėrėjų.

 VMG Master: Ko palinkėtumei visiems, kas nori dirbti šioje industrijoje?

Svarbiausia susigyventi su savo ego. Nors kiekvienam barmenui svarbu jį turėti, visgi reikia su juo mokėti gyventi. Turi neliūdėti pralaimėjęs ar nelaimėjęs, turi kiekvieną sunkesnę akimirką priimti kaip pamoką.

Jeigu kažkas nepavyksta ir padarai klaidą, svarbiausia priimti ir žiūrėti į tai teigiamai.

Jeigu tau darbe knisa protą, vadinasi, iš tavęs daugiau tikisi. Tad gali augti, mokytis. Turi nebijoti, stengtis ir tobulėti. Jei tu kasdien netreniruosi savo technikos, neskaitysi knygos, nepamiršk, kažkas kitas tai darys už tave. Nebijok klysti, eksperimentuok, tik daryk viską su saiku.

Dominyką Faustą sekite Instagram: