Top

Kokie pokyčiai pastebimi gėrimų distributorių rinkoje ir kodėl?

Tekstas: vmgmaster.lt, Nuotrauka: REUTERS
*straipsnio turinys skirtas tik alkoholio verslo specialistams

2018 metai gėrimų distributorių rinkoje ypač aktyvūs. Sausis prasidėjo sausais reklamos įstatymais, o žvelgiant į vidinius įmonės darbuotojų bei gėrimų portfelių pokyčius – vyksta tikras sambrūzdis.

Kas vyksta rinkoje šiuo metu?

Dirbantys su gėrimais – barmenai, baro vadovai, restorano someljė ar administratoriai – paskutinį pusmetį turėjo pajusti itin aktyvų prekių ženklų ir žmonių judėjimą. Visai neseniai nuvilnijo žinia apie tai, jog vienas didžiausių importuotojų išsiskyrė su ilgus metus turėtu bene populiariausiu gėrimų prekės ženklu pasaulyje. Aukštas pareigas užimantys vadovai ar gėrimų ekspertai iškeitė didžiąsias įmones į gerokai mažesnes ir nišines, o prekės ženklų ambasadoriaus turėjimas tapo svarbiu aspektu bei koziriu.

Šis procesas į rinką atneša naujų vėjų: daugiau renginių, konsultacijų ir pagalbos sudarinėjant gėrimų kortas bei marketinginių pinigų skirstymą.

Dvi stiprios įmonių grupės – UAB „Liviko“ portfelyje

Viena tokių įmonių, kuri pastaraisiais mėnesiais paskelbė dvi svarbias naujienas – didmenininkai UAB „Liviko“. Nors ši gėrimų distributorių įmonė ilgus metus koncentravosi ir buvo konkurencinga savo vyno sąrašu, 2018 metais ėmėsi stiprinti stipriųjų alkoholinių gėrimų portfelį.

Šią vasarą prie vieno populiariausių ir stipriausių „Bacardi“ grupės ženklų portfelio, kuriame visame pasaulyje vertinami ir gerai žinomi prekių ženklai, tokie kaip „Bacardi“, „Grey Goose“, „Martini“, „Bombay“, prisijungė prancūzų gėrimų koncernas „Remy Cointreau“.

Gėrimų kokybė tampa itin svarbi

Šiam koncernui priklausančių prekės ženklų pardavimai per paskutinį pusmetį pasaulyje augo net 8,8 %. Šis augimas parodo, jog vis daugiau dėmesio skiriama aukštesnės kategorijos ženklams.

Lietuvoje pastebimi tokie pat pokyčiai. Produktus barai ir restoranai renkasi ne vien pagal kainą, o skonį bei kokybę. „Remy Cointreau“ grupei priklauso „Remy Martin“, „Cointreau“, „Bruichladdich“, „The Botanist“ prekės ženklai.

Kodėl gėrimų distributoriai investuoja į ambasadorius ir ekspertus?

Prie gėrimų distributorių įmonės UAB „Liviko“ prisijungė ir vienas žymiausių Lietuvoje prekės ženklų – ambasadorius Martynas Paukštys.

 

Apie prekės ženklų ambasadoriaus darbo specifiką plačiau skaitykite čia.

 

Pasaulyje gana dažnas atvejis, kai kartu su prekės ženklų grupe į įmonę priimamas ir įdirbį rinkoje padaręs specialistas.

„Martynas Paukštys su „Remy Cointreau“ grupės ženklais kaip prekės ženklo ambasadorius Lietuvos rinkoje dirba jau 3 metus. Tad mes nusprendėme stiprinti pozicijas rinkoje ne tik papildydami savo gėrimų krepšelį, bet ir žmogiškaisiais ištekliais, šiuo atveju – ekspertų pagalba“, – komentavo Eiva Pocienė, UAB „Liviko“ vadovė.

Beje, kiekvienas restoranas, baras ar kita vieta turi visas galimybes gauti išsamius mokymus, konsultacijas meniu kūrimo ar kokteilių ruošimo klausimais nemokamai.

Prekės ženklų istorijos ir įvaizdis – proga išsiskirti ir nustebinti svečią

„Įmonė sparčiai keičia savo veidą rinkoje ir tai labai džiugu. Dirbti su dviem tokio dydžio gėrimų portfeliais – tikras iššūkis. Restoranų ir barų sektoriaus žmonės nebesirenka gėrimų pagal mažiausią kainą arba didžiausią nuolaidą. Itin didelis dėmesys skiriamas ir gėrimų namų istorijoms, įvaizdžiui ir, be abejo, kokybei. UAB „Liviko“ būtent ir žvelgia gerokai toliau į ateitį, jie galvoja apie rinkos tendencijas. Todėl ir aš esu čia“, – komentuoja prekės ženklo ambasadorius Martynas Paukštys.

Metų pabaigoje – dar vienas stiprus ėjimas

Prie šių dviejų naujienų paminėti reikia ir dar vieną. Metų pabaigoje įmonė pamėtės dar vieną kozirį – UAB „Liviko“ krepšelį papildys ultra premium klasės tekilos prekės ženklas „Patron“. Gėrimų distributoriai tampa šio prekės ženklo oficialiu atstovu.

Vejasi rinkos lyderius

Sudėjus viską į krūvą, UAB „Liviko“ tvirtai stovi šalia rinkos lyderių. Įmonė, įsteigta 1997 metais, 2007-aisiais tapo vienos didžiausių Baltijos šalyse alkoholinių gėrimų gamintojų ir importuotojų – Estijos bendrovės LIVIKO AS – dalimi.

Domina išsamesnės konsultacija dėl gėrimų kortos, susisiekite.