Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/beadio/domains/vmgmaster.lt/public_html/demo/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2758

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/beadio/domains/vmgmaster.lt/public_html/demo/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2762

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/beadio/domains/vmgmaster.lt/public_html/demo/wp-content/plugins/revslider/includes/output.class.php on line 3706
7 faktai apie jau 7 kartos valdomą distileriją: romo šeima – Bacardi – VMG Master
Top

7 faktai apie jau 7 kartos valdomą distileriją: romo šeima – Bacardi

Tekstas: vmgmaster.lt, nuotraukos: „Bacardi“

Tai – istorija apie didžiausią šeimos iš kartos į kartą perduodamą kompaniją, kuri sukėlė revoliuciją romo gamybos procesuose. Nepaisant gamtinių nelaimių, finansinių sunkumų, JAV apribojimų, Kubos revoliucijos, ligų ir rasinių problemų, romo karaliais tituluojama Bacardi šeima vis tiek pamažu veržėsi į priekį ir visiems laikams pateko į istoriją… ir pasaulio barus.

  1. Mąstė už ribų – naudojo baltąjį ąžuolą ir specialias iki šiol patentuotas mieles

1862 m. Donas Facundo Bacardí Massó į Kubą iš Ispanijos atvyko su tikslu – pagaminti kokybišką romą, kurį įpirktų vidurinės klasės atstovai. Už 3500 pesų Kuboje, Santjago mieste, įsigytoje nedidelėje alavinėje distiliavimo gamykloje buvo ištobulinta kokosų anglių filtracija, maišymas, integruotas brandinimas specialiame baltajame ąžuole ir iki dabar konkurenciniu pranašumu laikomos tik šiam romui patentuotos mielės. Iki šių inovacijų daugumai romo gamintojų nepavykdavo išvengti kartumo ir iki galo rasti tinkamo recepto. Tad dauguma romų buvo pigūs ir gana prasti.

  1. Logotipą atskraidino patys šikšnosparniai

Romas buvo gaminamas iš melasos, tad nenuostabu, kad distileriją nuolat lankydavo saldėsius mėgstantys šikšnosparniai. Logotipas, įkvėptas šių gyvūnų, buvo įsimintinas dar ir dėl to, kad ne visi mokėjo skaityti. Netrukus žmonės pradėjo romą atpažinti kaip „šikšnosparnio romą“. Dabar šis logotipas laikomas vienu labiausiai atpažįstamų prekės ženklų alkoholio industrijoje.

Beje, gimtojoje Dono Facundo Katalonijoje šis gyvūnas simbolizavo šeimos sėkmę ir laimę.

  1. Vardiniai buteliai – tik su parašu

Dar vienas sėkmę atnešęs faktorius – gėrimas buvo pardavinėjimas tik buteliais ir su paties Facundo parašu. Tuo metu rinkoje tai buvo tikra naujovė, nes romas paprastai buvo parduodamas statinėse.

  1. Distilerijos įkūrėjo sūnus Emilio Bacardi: „Viva Cuba Libre! Independicia o muerte!“

Jis ne tik žinomas kaip berniukas, kuris prie distilerijos pasodino palmę, nešusią sėkmę, bet ir tikras kovotojas už laisvę – kovojo už laisvą Kubą ir net kelis kartus buvo už tai įkalintas Ispanijoje. Jis netgi buvo tapęs Kubos meru!

Truputį istorijos apie nepriklausomybės kovas ir Viva Cuba LibreXIX a. pab. Kuba pradėjo karą dėl nepriklausomybės su Ispanija. Emilio Facundo kartu su draugais maištavo, leisdamas pogrindinį laikraštį, taip išreikšdamas nepasitenkinimą cenzūra ir kovodamas prieš sukilėlių armiją Ispanijoje.

Pirmasis Kubos karas dėl nepriklausomybės prasidėjo 1868 m., kai plantacijos savininkas Carlosas Manuelis de Cespedesas išlaisvino savo vergus ir pakvietė juos prisijungti kovojant prieš Ispanijos kariuomenę. „Grito de Yara“ – Kubos nepriklausomybės deklaracija buvo žinoma visoje saloje. Per mėnesį Cespedeso revoliucinė armija išaugo – nuo 147 karių iki 12 000. Dauguma buvo prastai apsirengę ir ginkluoti mačetėmis. Kaskart įžengę į miestą sušukdavo: „Viva Cuba Libre! Independicia o muerte!“ (liet. Tegyvuoja laisvoji Kuba! Nepriklausomybė arba mirtis!). Emilio sūnus Emilito paliko savo besigraudinančius tėvus, kai jam sukako 18 m., ir prisijungė prie sukilėlių kalnuose.

  1. Amerikoje įsigaliojus sausajam įstatymui, Kuba amerikiečiams tapo… Las Vegasu

Amerikiečiai lėbauti atvykdavo būtent čia. Su savimi jie pasiėmė ne ką kitą, o „Coca-Cola“.

Bacardi šeima ir inovacijas integruoti mėgstanti įmonė nebūtų ji, jeigu nebūtų sugalvojusi sausojo įstatymo laikais į JAV pasiųsti atvirukų! Amerikiečius jie bandė prikviesti Havanos naktiniu gyvenimu ir „Bacardi“ romo kokteiliais. Populiari oro linijų reklama skelbė: „Skriskite į Kubą maudytis „Bacardi“ rome.“

Netrukus vienas pirmųjų Kubos dangoraižių „Edifico Bacardi“ atidarė elegantišką juodai auksinį „art deco“ stiliaus barą, skirtą įžymybėms ir pramogų pasaulio atstovams.

  1. Turistų iš JAV įtaka klasikiniams Kubos kokteiliams

Minėti svečiai iš JAV su savimi pasiimdavo ne ką kitą, o „Coca-Cola“, tad amerikiečiai yra stipriai prisidėję prie klasikinių Kubos kokteilių gimimo, pavyzdžiui, „Cuba Libre“. „Coca-Cola“ buvo neoficialiai importuojama į salą amerikiečių karių krepšiuose.

Kitas žymus kokteilis, pamėgtas vieno labai garsaus rašytojo, – „Daiquiri“ – oficialiai paskelbtas kokteiliu, kuris ruošiamas su „Bacardi“ romu, mat jis buvo gardinamas šlakeliu grenadino, suteikiančio kokteiliui šiek tiek kitokią spalvą.

„Mojito“, kurio gamyboje taip pat naudojamas romas, kildinamas iš Kubos ir neoficialiai laikomas Kubos nacionaliniu kokteiliu.

  1. Aplinkybės ir valdžia privertė persikelti į Puerto Riką, kur „Bacardi“ gamykla įsikūrusi ir dabar

Komunistams ir Fideliui Castro atėjus į valdžią vyko tikros dramos. Ginkluota armija bandė privatizuoti distileriją ją užgrobdama. Žmonės buvo klaidinami, nes 1960 m. spalio 14 d. Kubos nacionalinis radijas pranešė liūdną žinią apie „Bacardi“ distilerijos privatizavimą.

Tačiau Bacardi šeima nepasidavė. Jie tiesiog sunaikino visus receptus bei pėdsakus – jie nenorėjo, kad kas nors atkartotų jų slaptus gamybos procesus. Visgi jūreiviai buvo suklaidinti šeimos ir įsiveržę nieko nerado. Tad laimėjusi laiko Bacardi šeima persikėlė į Puerto Riką, kur įkūrė naują distileriją. Ten šis gėrimas gaminamas iki šiol.

O dabar?

Visgi po atradimų ir praradimų, Bacardi šeima išlaikė savo stiprias pozicijas ir toliau tęsia kažkadais pirmtako Donas Facundo Bacardí Massó sukurtą receptą bei idiologiją. Tai yra distileriją perduodama iš kartos į kartą ir vis dar priklausanti šeimai, “Bacardi” prekinis ženklas yra gerai atpažįstamas, o gėrimas yra vienas iš dažniausiai naudojamų romų kokteiliuose su romu.